lilligaste

Hundar är fantastiska! Jag aktiverar lilligaste med varierande saker. Jag började  så smått med att han skulle välta lite mindre grejor och det lärde han sig fort och tyckte uppenbarligen väldigt mycket om.

Sedan tog jag större grejor och nu har jag en kruka som är 18 cm hög, en diameter upptill av 18 cm och nertill av 13 cm. Den tyckte han först var lite läskig. Lilligaste har en mankhöjd på 31 cm - tror jag, det är inte så lätt att försöka mäta när lilligaste undrar varför jag ställer en tumstock alldeles intill honom - så han är ju inte så stor.

Han lärde sig ändå snabbt att det inte alls var farligt och att det var kul att välta även den. Sedan fick jag för mig att gå ett steg längre. När han väl vält krukan och jag berömt honom med godis så pekade jag på krukan. Han var där ett flertal gånger med både nosen och tassarna och förstod först inte vad jag menade. Men så fick han in hela huvudet i kruköppningen och ställde upp krukan igen. Åh, vad duktig han är min lilligaste. Han är en problemlösare och älskar olika aktiviteter.

fruguld

Kommentarer
Postat av: Sara

Duktigt! Finns det inte nån sån aktivitet i hundskolan som ni kan gå?



Om du vill få till en "fruguld"-logga i slutet av varje inlägg tror jag att jag kan fixa till en. Kolla in bloggen "designadinblogg.se" och kolla alla hans tips och råd.

2009-04-22 @ 07:37:13
URL: http://glitterogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0