en idé

Jag har kommit på något bra. Alla glasögonanvändare har väl haft samma problem när det regnar, att efter ett tag ser man typ nästan ingenting. När jag är ute och går har jag en keps med stor skärm för att hålla glasögonen någorlunda genomsynliga - heter det så?.









Men nu har jag som sag kommit på något bra. Visserligen är jag ovanligt teknisk för att vara humanist. Det utlåtandet fick jag när jag gjorde ett anlagstest när jag gick sista terminen på gymnasiet. Men det räcker inte för att jag ska kunna konstruera det hela.

Jo, vindrutetorkare på glasögonen. Det vore väl något! Men sedan kom jag på att då skulle man ju behöva torkare även på insidan och då skiter sig det hela. För vem skulle vilja ha något som gick fram och tillbaka just framför ögonen och hela tiden kittlade både ögonfransar och ögonbryn.

Nej det får nog bli den kära kepsen i fortsättningen också.


fruguld

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Kepsen är bra när man cyklar oxå även om man inte använder glasögon. Det gör ont om man får regn eller snö direkt i ögonen! Sen om jag skall någon stans och vill vara fin i håret använder jag enbart "solskärm" (vet ej vad det heter, men tror du förstår :))

2009-06-13 @ 13:50:55
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0