Följ med

på en härlig skogspromenad.
 
 
Här får Nemo springa lös, för här är vägen
 
avstängd för trafik.
 
 
Skogsvägen ringlar sig fram i
 
en vacker omgivning.

 
Här ser man sjön.

 
Det är den sjön vi ska går runt.

Lite längre fram kommer vi fram till
 
två spänger.
 
Nemo trippar före och går här först över
 
den ena spången

 
för att sedan fortsätta över den andra.
 
 
Jodå, Sluggo är också med.

 
Stigen fortsätter nu på andra sidan sjön.
 
 
Så kommer vi fram till en grusväg där bilar
 
får köra.
 
 
Då måste Nemo vara kopplad igen.
 
 
Nu syns sjön från andra sidan. Först bara
 
lite grand

 
för att sedan öppna sig helt.
 
 
Vägen fortsätter sedan på Bullerby-vis
 
genom landskapet.
 
Härifrån har vi ungef'är femton minuters
 
promenad kvar innan vi är hemma igen.
 


Då har hela turen tagit en timme och 
 
trettio minuter i rätt så rask takt.
 
Håll med! Det är vackert.
 
 
ansepanse
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Vilken härlig och vacker promenad!
Tro det eller ej, men jag tänkte på dig häromdagen och så ser jag en kommentar från dig! Jättekul. Kram

2016-10-17 @ 16:48:12
URL: http://veiken.se
Postat av: Therese Bjärstig

Åhhh så otrolig vacker promenad!!! Tack för att du visar så vi får följa med er ❤️ Det uppskattas! Bus kan nu gå koppel promenader utan problem så i morgon ska han få springa i skogen, håll en tumme att det går bra! Vi har även bokat en valp, en jakthund som Luran ska få hjälpa till med - gissa om hon är glad?! Men det dröjer då parningen bara är planerad och ännu inte genomförd. Här har vi fått ännu lite snö så det känns som vintern kryper på. Så det är mysigt med lyktor och slingor! Så glad över Lurans lykta❤️ Har ni fått upp någon slinga ännu? I morgon tänkte vi göra en pumpa lykta. Hur gick det med revaxöret, fick du bort det sista? M måste också använda revaxör då han lätt får problem annars.
Vad gäller vaccad så vakuumförpackade vi älgköttet så det ska hålla sig bättre :-) och lycko er som har 🌰 Kastanjer är vackra och superbra att pyssla med :-) Nu ska jag ta och se svartsjön och sedan lägga fram Lurans kläder till idrott och deras frukt så det går smidigt i morgon då de ska iväg. Vi har förresten en ny tradition, Luran läser och övar efter middagen med mig, så mysigt och trevligt! Tror du berättat att mi haft liknande upplägg? Allt gott till dig och alla andra i familjen från oss, med önskan om ett fint veckoslut! 🎃

2016-10-27 @ 21:11:42
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Tack snälla gulliga ni ❤️ Luran blev så glad för det fina halloweenkortet och pengen! Så fin gest, och hon hade gärna busat lite hos er 🎃. Och hon hälsar att hon ska köpa glass till sig och Bogge för pengen 🍦Tack! 😍

2016-11-02 @ 19:05:34
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Idag var det en lycklig kille må de tro!!!! För idag kom kortet till Bogge ❤️❤️❤️❤️ Så nu har de var sitt kort och är super rika enligt Bogge :-) Han ska spara sin peng till ett tv:spel hälsar han! Tack rara fina ni!

2016-11-03 @ 16:23:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Nu är vi inne efter en kylslagen promenad. Jag och Luran har varit på kyrkogården och tänt ljus för dem vi mist och saknar. Hoppas på någon före/efter bild från köket sen. Kramar 🐶

2016-11-05 @ 14:44:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Hebbe

God morgon..Roligt att följa med på din 1,5 timmes prommis..Men nu har du väl snö,liksom jag har,full vinter..Haé Kram.

2016-11-11 @ 07:08:59
Postat av: Therese Bjärstig

Tittar in så här på kvällskvisten när barnen är lagda och de packat för en helg hos farmor. Själv måste jag köra till stan för jobb i morgon men gruvar då vi har slaskväder och dåligt bilföre, dessutom ännu ont efter min vurpa... skulle verkligen lyssna på Luran!!! Mammas och pappas hund är så fin och go, Teppo är efter en finsk fiske kompis pappa har haft men som gått bort, men Teppo är även vapen på japanska, och han ska ju även fungera som vapen i älgskogen så det passar bra!

2016-11-17 @ 20:19:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Bra att ni fått upp slingan nu, hag ska kika efter en ny till bus i morgon då den vi har där slocknat. Önskar er alla ett fint veckoslut ❤️ Kram

2016-11-17 @ 20:21:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Hebbe

Mors..Ja det är för jävligt hur det blivit inom fotbollen.ska det inte gå att stänga ute dessa huliganer..Dom har inget på arenan att göra..
Ja grattis,,du har en jättefin promenadslinga..Haé Kram.

2016-11-21 @ 07:04:46
Postat av: Hebbe

Kväller..Jag har varit en köttätare men styr nu över mot mer fisk och grönt,vilket känns riktigt bra..Haé Kram.

2016-11-23 @ 20:57:23
Postat av: Yvonne

Jag hoppas att allt är bra med dej!
Kram!

2016-11-23 @ 22:38:55
Postat av: Therese Bjärstig

Hej Goa du! Hoppas allt är bra, här går det i ett med jobb så blogg och sociala medier blir det första son prioriteras bort, lägger hellre tid med barnen varje kväll. Luran nekar läsa för mig 20 min och oj så hon utvecklas i läsningen, från att ljuda till att snart läsa ut orden direkt! Kul att se! Tack för alla dina fina kommentarer, och inte minst grattiset på vår bröllopsdag ❤️ Dina kommentarer gör mg alltid så glad ska du veta! Och tipset på författaren Sendeker tar jag med mig, är inne i en period nu då jag försöker varva ned/koppla av med läsning när jag lägger mig. Och hade du/ni bara bott närmre så kan jag GARANTERA att du haft en tomtenissa och pepparkaka på besök :-) och kul att vi alla gillar Mumin! 💕 Ska se om jag kan hitta en liten prylhylla till Luran där hon kan samla alla sina muminfigurer tänkte jag. Och ja julgranen blev hel ok även om den är rosa, Bogge tycket vi ska ha grönt nästa år... så vi får se om det går att ordna! Jag gillar ju teman. Nu ska jag natta kudden så jag orkar med en ny dag i morgon. Jobb/skola och så aktiviteter i kyrkan på kvällen. Lämnar massor av kramar och hoppas ni njuter av adventstid! Kram

2016-11-29 @ 21:29:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Hebbe

Oj så kul.Long Time No See..Ja det gick jättebra med lillebror,dom etsade ett blodkärl..Hade väl ingen jätteinspieration om mat när jag kom hem..Men fick ihop en skaplig rätt ändå..Hoppas du får fina sköna dagar nu fram till jul..efter också förståss.Haé Bara Bäst Kram.

2016-12-17 @ 19:26:56
Postat av: Yvonne

Klart att jag kommer ihåg dej.Tråkigt att du har fått värk.
Kram!

2016-12-17 @ 21:56:28
Postat av: Hebbe

Kväller..Ja julens traditioner ska man hålla på,min uppgift är att fixa fisk till julbordet hos sonen,Det blir rökt pepparlax,kallrökt lax och en helrökt öring,i år kommer jag även att ta med en egengjord Jansson på matjessill..
Ha nu en riktigt skön Julhelg och ett fantastiskt Gott Nytt År..KRAM:

2016-12-21 @ 20:48:07
Postat av: Yvonne

Jag hoppas att du och dina hundar har haft en bra dag!
God natt!
Kram!

2016-12-21 @ 22:09:40
Postat av: Yvonne

Jag hoppas att allt är bra med dej!
Kram!

2016-12-21 @ 22:10:45
Postat av: Therese Bjärstig

Hej goa du! Tack för mail och Tack för julkorten ❤️ Vi blev SÅ glada!!! Nu har vi jullov och myser med saffransbullar och mjölk, har lovat barnen att de får vara uppe längre ikväll då de kan sova i morgon. Vi har läst tomtebok och myst. Skönt med ledighet efter en hektisk höst. Jag ska läsa, vila och promenera. Känns som det behövs! Och barnen längtar som galningar efter att få öppna paket och leka... en rofylld tid. Hade varit så mysigt om ni hade kunnat se Luran i kyrkan och sedan slinka förbi på lite fika ❤️ Förresten är du allergisk mot alla hyacinter? Jag tål inte blå och rosa, men vita fungerar... lämnar många, varma och innerliga kramar och klappar till vovvarna från oss alla till er alla - ni är underbara!!! Änglarna symboliserade det och valdes gemensamt av mig och Luran, för det fanns inga julspindlar ;-) kramar ❤️

2016-12-22 @ 20:20:46
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Skönt att det är bra med dej och pågarna.Töserna mår så bra de kan gå. De är ju 13 och 12 år gamla.
Kram

2016-12-22 @ 20:22:16
Postat av: Hebbe

Kväller.Nu är jag julklar,Klappat o Klart.Jag kör ner till Uppsala på lördag morgon,då harjag med mig lax i olika valörer,varmrökt,kallrökt,detta året har jag med min matjesjansson,tror den kommer att gillas..Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År..Haé Bra Bra Kram.

2016-12-22 @ 22:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0