Fästingar

Finns det något äckligare än fästingar. Har man som jag, fruguld och min man herrguld, två hundar, så vet ju alla vad som händer. Jo, fästingar fastnar i pälsen och sedan på kroppen. I år har jag förberett säsongen med att först ta kontakt med veterinären och sedan uppsöka apotek. Så i lördags fick våra små älsklingar droppar i nacken som ska skydda dem mot just färstingsangrepp. I söndags kväll när jag borstade den lilligaste undrade jag vad som fastnade i hundkammen. Jo, en fästing. Men den var ihopskrumpen och död. Vilken tur. Första fästingen för säsongen precis dagen efter att jag börjat med medlet. Jippi.

Kommentarer
Postat av: Sara

Gôtt - nu är du igång :)

2009-04-07 @ 13:30:47
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Maria/kattloppan

håller med dig dom är vidriga jag har haft flera på mig och får samma panik varje gång... Första gången fick jag en på armen och lyckade s slita sönder den så huvudet var kvar i panik rusade jag ut på gatan där min granne stod. Han hade en Mora kniv och jag tvingade honom att skära ut den ur armen på mig....

2009-08-11 @ 12:09:54
URL: http://metrobloggen.se/kattloppan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0