Torsdag

Vaknade ganska snurrig och tänkte: nej inte måndag. Värk i hela kroppen, en sådan dag igen. Ja, det är bara att ta det också.

Har varit ute och plockat lite blåbär. Vi har två buskar som vi satte för några år sedan och de ger lite fler bär för varje säsong. Bären är riktigt stora.

Sedan avnjöt jag förmiddagskaffet på altanen och såg molnen i horisonten komma seglande. Det blir kanske regn senare idag.

Igår införskaffade jag mig några nya krukväxter. Även om trädgården prunkar hela sommaren så har jag inte tumme med krukväxter. Antingen får de för mycket vatten eller för lite. Inte vet jag. Men expediten sa att just de här var tåliga.
Vi får väl se hur det går.

Lilligaste är helt fri från fukteksemet nu. Det är bara ett "vanligt" läkt sår där nu.


fruguld


Kommentarer
Postat av: Linda Q

Jag är sämst på att ta hand om växter. Inga gröna fingrar här inte! Det där med för mycket el för lite vatten känner jag igen.. :S



Blåbär är ju bara såå gott =)

2009-08-27 @ 13:07:12
URL: http://lindaq.se
Postat av: Gun

Vad jobbigt att ha värk i kroppen. Hoppas du är bättre nu. Lycka till med växterna:)

2009-08-27 @ 15:05:34
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: 'tingeling*

Hej hopp! Vi skulle få regn här men än har vi klarat oss skönt :) Smakar dom där blåbären som vilda? ha en fin fin dag :)

2009-08-27 @ 15:58:50
URL: http://www.metrobloggen.se/hyttabytt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0