Barndomsminne

Att det är viktigt att föräldrar tillmötesgår sina barns livsglädje och inte tar bort allt av den vilda livsglädje som barn har inombords vet ju alla idag är viktigt.

Ett tidigt minne jag har är när jag är i fem  - sexårsåldern och min lillasyster ska fotograferas ute på trappan i mammas knä. Det var min yngsta morbror som var fotografen och jag ville ju förstås också vara med. Det fick jag nu inte. Mamma var stenhård. Håll dig undan!

Jag kommer än idag ihåg hur jag försökte sittandes hasa mig närmare och närmare mamma men blev hela tiden tillsagd att inte komma för nära. Jag ville ju så gärna och förstod inte varför min syster var så mycket viktigare än vad jag var. Mammas kommentar kommer jag också ihåg och den var att jag hade inte tillräckligt fina kläder på mig.

Tittar man på bilden idag ser man min syster i mammas knä och min högra gummistövel som sticker fram i bildens ena kant. 


fruguld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0