Regning morgon

Vaknade som alltid av väckarklockan 7.30. Hörde på en gång att regnet slog mot taket. Visst behövs det regn när sommarens alla växter suger till sig väta, men ack så tråkigt att veta att den nya dagen blir "blöt".

Drömde en så äcklig dröm i natt. Jag vet hur jag fick in det i min hjärna.
Igår var Bessan med 3 barn och mig i biblioteket. Masi hade hittat en pekbok och ropade mommo tom. Så pekade hon på en bild och undrade vad det var. Det är en orm sa jag.  Omm, sa Masi, med ett frågetecken efter. Det är som en stor mask, sa jag.  Det nappade hon på. Maschk, maschk. Nej, orm, sa jag. Maschk.

Drömmen handlade om en stor äcklig orm.  Den ringlade omkring inomhus och kände på sig att jag var rädd, för den ringlade efter mig. De andra skrek att jag skulle akta mig för den var så giftig att man kunde dö om den bet.  Usch och fy.












fruguld

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch o fy. Då är det bättre med maschkar.

2009-06-18 @ 16:21:15
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Oj, såna drömmar kan sitta i kroppen hela dagen om det vill sig riktigt illa..

2009-06-18 @ 19:16:54
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0