Trögt

När jag igår skrev mitt senaste inlägg på datan gick det så trögt att jag la´ ner hela projektet.

Tränade istället med lilligaste och lugi.

Imorse när J ringde från jobbet sa han att han sett den första snön för säsongen på väg till jobbet. En arbetskamrat till honom hade haft helt vitt hemma.

Vi som inte ens bor i norra Sverige.

Lugi är duktig med att både kissa och bajsa ute. Han gör det varje gång vi går ut. Men så kan man ju undra hur ofta en valp behöver. Det går inte ens att räkna ut.

Jag har två agility-tunnlar och har burit ner den som är mindre för att lugi ska bekanta sig med den. Det har gått väldigt bra, han springer glatt igenom tunneln. Men igår märkte jag av en händelse att han även hade använt tunneln till att kissa i. 









Ja, ja det blir bättre det med när tiden går.

fruguld









Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Oj, kissat där? Ja, valpar gör lite här och där, hehe. Underbart att du tar så väl hand om dina hundar. Det är så många som köper hund och efter ett tag får de bara några korta kiss-rundor tre gånger per dag och sen förväntas det att de skall ligga och sova resten av tiden. Varför jag drar mig för att skaffa hund igen är för att jag hade ständigt dåligt samvete med Madde. Hon var en typ av hund som borde fått springa lös i skogen 3-4 timmar varje dag, jag kan bara ge 1-2, hinner och orkar inte med mera. Men klart, det finns olika hundraser och olika behov, men man skal lvara hemma också och det finns ingen garanti för att hunden blir på ett sätt som gör att jag kan ha den med på jobbet.. Eller det borde det vara, men jag är ingen Cecar Milan.. :D



Ha en underbar dag!

2009-10-13 @ 11:04:12
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad roligt att han gillar tunneln. Det verkar överhuvudtaget kul med hundar.



Sv: Tack för tipsen med min orkidé:)

2009-10-13 @ 11:24:26
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Britt

Jag älskar agility som den hästflicka jag är...fast det är 30 år sedan jag höll på med hästar :)

Postat av: sara

Haha, ja det var kanske lite gosigt och ombonat att sitta där och kissa :)

2009-10-13 @ 19:26:23
URL: http://glitterogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0