Kallt

+ 4,8 ute och 17,8 inne.

Lite ruggigt att sitta och äta frukost men det finns ju tröjor.

Det blir att sätta på värmen snart och då blir det alltid kontroverser härhemma. J har den åsikten att det ska vara så varmt inne att det räcker att ha t-shirt på.

Själv tycker jag att när det är kallt ute ska man ha långärmat och gärna en tröja att mysa i framför TV:n.

Så den här tiden när vi står i beråd att börja med värme inne är inte rolig. Det blir alltid tjat och gnat. Jag har i allafall fått igenom att elementet i sovrummet ska vara avstängt året om och fönstret på glänt. Hellre ett varmt täcke och svaligt i rummet för då sover jag bäst.

Det har gått så långt att jag som ultimatum sagt åt J att han får sova i ett annat rum. Då har han gett med sig.













Så det där med inomhusvärme är ingenting jag ser fram emot.

fruguld

Kommentarer
Postat av: Anonym

eldar som f-n hemma just nu! ;) men sovrummet måste va svalt! även om man fryser så är det ju omöjligt att somna om det är varmt, bättre att gräva ner sig under täcket

men ni får la mötas halvvägs!? om han vill ha 24 o du vill ha 20 så får ni la ha 22!!! :)

2009-09-17 @ 11:26:00
Postat av: sara

Ja burr... Gäller att förlika. C vill ha det kallt i sovrummet, så då sover jag under tjockt täcke och filt. Ju varmare och ju mer ombonat det är desto bättre sover jag. Fast i rummet måste det vara kallt.



Sv: Ja, vi har en liten björnbärsbuske vid armeringsgärnet på framsidan. En sån klätterbuske utan taggar.

2009-09-17 @ 11:37:15
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Gun

Det är inte lätt när man är så olika. Hos oss är det jag som fryser, men vi bor i lägenhet och behöver ju inte betala extra för värmen i alla fall.

2009-09-17 @ 11:50:03
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Johan

Haha, jag håller nog med J lite där. Jag gillar när det är varmt och mysigt inne, men visst, det finns tröjor och tåfflor, men det är ändå skönt när det är lite varmt sådär =)

2009-09-17 @ 14:48:05
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Nett

I sovrummet föredrar jag svalt och sköänt, men inte i övriga bostaden, där måste det vara behaglig rumstempratur.. men visst det finns kläder, men mina händer hua de blir iskalla och vill gärna inte sitta med vantar på mig ;)

2009-09-17 @ 15:37:26
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0